יום רביעי, 8 ביולי 2009

צילום ביוטי










צילום ביוטי:
בצילום ביוטי תמיד יש מצולמת, הצילום תמיד יציג עור יפה ומטופח. הערכים המודגשים בצילום הם: אסטטיקה, ניקיון, הרמוניה, שלמות, ובריאות.
הצילום ישמש בעיקר לפרסום של: איפור, שיער, קוסמטיקה ומוצריה, תכשיטים, בשמים, וטיפולי יופי טיפוח ובריאות.
GUY MENDLIN

שוב שלום לכולם, בא לי לדבר איתכם היום על צילום ביוטי, ז'אנר שאני מאד אוהב ומתמחה בו. ואם תרשו לי רגע של חוסר צניעות, אציין שאני אחד מהמובילים בארץ בתחום הביוטי. צילום ביוטי עבורי הוא צילום אסטטתי וחושני מאד, שנותן לי להעביר את העדינות או את הכוח ואת היופי של המצולמת, בלי לשכוח עבור מי אני מצלם. בדר"כ צילום ביוטי הוא עבור חברת קוסמטיקה, או תכשיטים, שיש להראות בו את האיכויות של המוצרים שלהם. היום אני גם אספר לכם איך חברת פרסום בוחרת דוגמנית לצילומי ביוטי, עבור הקמפיין שלה. לא כל דוגמנית יכולה להיות דוגמנית ביוטי. הצלם יעשה את הסינון הראשוני לבחירת דוגמנית ביוטי דרך "בוקים" של דוגמניות, ויעביר למשרד הפירסום או ללקוח את הדוגמניות המתאימות בעיניו, אחר כך הן יזמנו לאודישין כשהצלם משתתף בו. ומתוכם יסננו שלוש דוגמניות, שמתוכן תיבחר אחת בלבד. זו שתשרת הכי טוב את צורכי הלקוח. הקריטריונים לבחירת דוגמנית ביוטי הם איכות העור, וסימטרייה בפנים. לדוגמנית ביוטי יש פנים מאוד מיוחדות, כך שתוכל ללכוד את מבט המסתכל,ולחדור דרך העדשה ע"י הפנים העיניים והמבט, וזאת משום שצילום ביוטי מתמקד בעיקר בפנים. חשוב מה היא יכולה להקרין במבטה, בדרך כלל דוגמנית ביוטי היא מאד אינטליגנטית ותוכל להעביר את כל המסר דרך העיניים. משום כך לרוב היא דוגמנית עם ניסיון רב בתחום. לא דוגמנית מתחילה. במקרה יוצא דופן הדוגמנית שתיבחר היא סלב, אז היא מעבירה את המסר דרך שמה והפירסום שלה. ואז גם הצילום עובר ריטוש מסיבי של פוטושופ, בשביל להביא את עורה למצב האידאלי לצילום ביוטי.
בתהליך המיוחד של צילום ביוטי, העבודה והניסיון של הצלם הם קריטיים ביותר, ולקוחות שמתעלמים מכך עלמנת לחסוך זמן וכסף יכולים להיכשל כישלון חרוץ. ולא להגיע לאיכויות המיוחדות לצילום ביוטי.
כאן צריך להוסיף שלא כל צלם אופנה יכול להיות צלם ביוטי. נדרשות איכויות מיוחדות, והבנת הז'אנר גם מהצלם. צלם הביוטי הכרחי שתהיה לו יכולת בתאורה מהגבוהות שיש.
אני אתן שתי דוגמאות לתהליך בחירת דוגמנית לצילום ביוטי:
לפני כשלוש שנים חברת מוצרי קוסמטיקה מים המלח פנתה אלי כשראתה את עבודות הביוטי שלי במאגזינים ובחרה אותי לצלם עבורה קמפיין. התחלנו תהליך של חיפוש דוגמנית שתייצג אותה בארץ ובעולם. אחרי בערך 3 או 4 חודשים של חיפוש דוגמנית, ואחרי שסקרנו את רוב הסוכנויות שיש בארץ, כדי למצוא את הדוגמנית המתאימה בכפוף לאילוצי תקציב, ואחרי תהליך סינון מאסיבי מושקע ונכון , שאי אפשר לוותר אליו בצילומי ביוטי. נבחרה הדוגמנית. הגוף שלה למשל לא היה מתאים לצילומי אופנה, אך הפנים שלה התאימו מאד לצילומי ביוטי. והקמפיין היה מאוד מוצלח, הוא רץ כבר כשלוש שנים, אם אותה דוגמנית, ואותם צילומים.
לעומת זאת חברת ענק ישראלית המשווקת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, ומשקיעה הון עתק בפירסום שנתי, פנתה אלי שאצלם לה קמפיין ביוטי. במקרה הזה התהליך הארוך והמושקע שנדרש לצילום קמפיין ביוטי, לא נעשה נכון. הדוגמנית נבחרה רק ע"י הסתכלות בתיק העבודות שלה, ובגלל שמה. "הבוק" שלה שבגללו נבחרה, לא היה מעודכן. והצלם, כלומר אני, לא עבדתי איתה עלמנת לוודא שהיא מתאימה לקמפיין ביוטי. ההחלטה הזאת הונחתה מגבוה, ללא שיקולים מקצועיים מתאימים. ביום הצילום כשכול הצוות נמצא על הסט והלקוח גם, נכנסת דוגמנית לסט כחמש שנים מבוגרת לעומת תיק העבודות שלה. היתה לכולם הפתעה לא נעימה. הלקוח, אחרי שורה של החלטות לא נכונות שכבר נעשו, התעקש להמשיך בצילומים. לאחר יום הצילום כשהועבר החומר ללקוח, חשכו עיניו, והוא הוציא את זעמו על סוכנות הדוגמנות, על שהיא לא עדכנה אותו לגבי גילה המתקדם של הדוגמנית שבחר, והאשים את כל העולם, חוץ מאת עצמו, בתוצאות העגומות. זו דוגמה מובהקת לכך שבצילום יופי, התהליך המקדים של בחירה מדוקדקת של דוגמנית, המתאימה לסוג המיוחד הזה של צילום הוא קריטי.
גיא מנדלין צלם

2 תגובות:

  1. אני מסכים אתך שהתהליך של בחירת הדוגמנית הוא קריטי אבל הלקוח במקרה הזה צודק מכיוון שסוכנות דוגמנות מייצגת דוגמניות יפות יותר או יפות פחות אך לכולן יש קסם אישי וסיבות מספיק טובות להיות בתחום וזה מתפקידה להיות עם היד על הדופק בכל הקשור להתאמת המוצר לתיאורו. כאן הייתה רשלנות שנבעה מיותר מדי שיקולים ביורוקרטיים

    השבמחק
  2. דוגמניות
    פורום אמנים ומודליסטיות עירום:
    http://www.emodels-il.com/dugmaniyot

    השבמחק