יום שני, 29 ביוני 2009

אסטטיקה נשית אירופאית וישראלית.




בשבוע האחרון טסתי לפראג. לעיסווקי האישיים. אחרי הרבה שנים שלא הייתי באירופה שמתי לב שהנשים הישראליות מיוחדות ביופין, ושם התגעגעתי ליופי הנשי הישראלי. המגוון והעושר האנושי מכל קצוות העולם, בא לידי ביטוי ביופי נשי וכן גברי מיוחד ואיכותי בישראל. לא בכדי אנחנו מעצמת יופי. כמו שהארכיטקטורה בפראג היא מדהימה, והאומנות מציפה אותך בכול פינה כך גם האסטטיקה הנשית בפראג, וטוב הטעם בלבוש. ולעומת זאת הארכיטקטורה הישראלית והדלות באסטטיקה הישראלית, כך גם הנשים שלנו והגברים שלנו מתלבשים בדלות וחוסר טעם. אתה רואה נשים וגברים אירופאים שלבושים נכון. ולעומתם הנשים והגברים הישראלים בלבושם וסגנונם נראים כמו הארכיטקטורה שלנו. דלי אסטטיקה.
שאף אחד לא יתבלבל: אני חושב שהנשים הישראליות הן היפות בעולם (וגם הגברים). אך יש לנו הרבה מה ללמוד מהאסטטיקה הטיפוח והניקיון האירופאים.
כמו שבפראג הכל קודר וגשום, כך גם ההבעה הנשית, לעומת זאת כשאתה יוצא ומטייל ברחובות ת"א, אתה רואה זריחה עולה מכל אישה, וחיוך גם כשהו "פרחי" מעלה לך חמימות בלב.
אני לפחות כשטיילתי בפראג נהנתי להסתכל על הארכיטקטורה האסטטיקה והאופנה, אך לא קיבלתי שום חמימות, וצל צילו של חיוך מהארופאיות והארופאים חמורי הסבר. שמחתי לחזור לארץ אחרי שבוע ולראות אפילו את השוטרת במעבר הגבול נותנת לי חיוך, וזה הרבה יותר ממה שקיבלתי במהלך שבוע מבלונדיניות לבושות היטב וחמורות סבר מכל קצוות אירופה המטיילות בפראג. בתור צלם אופנה ופורטרטים אני שמח לצלם את הישראלים שלנו, כי במבט עין אחד הם יכולים לספר לך סיפור עם התחלה אמצע וסוף. ולרתק אותך אליהם בחבלי קסם.
שום אופנה איכותית וניקיון אסטטתי לא מחפרים על פנים ריקות מתוכן וחמורות מבט.
גיא מנדלין צלם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה